رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر افزایش تعامل بین داروساز با پزشک اظهارداشت: اگر تعامل بین داروسازان با پزشکان صحیح انجام گیرد درمان نیز به نحو احسن صورت خواهد گرفت.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار و ب دا در یزد، دکتر سیدجلیل میرمحمدی عصر امروز در همایش تجلیل از داروسازان برتر و داروسازان پیشکسوت استان یزد با اشاره به پیشرقتهای چشمگیر در حوزه معاونت غذا و داروی استان اظهار کرد: وضعیت عملکرد معاونت غذا وداروی دانشگاه متبوع قابل قیاس با عملکرد چندین ساله اش در سالهای قبل نیست.

 

 

وی ادامه داد: به فضل خدا با تاسیس دانشکده داروسازی در شعبه ملی و بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم اکنون 20 دانشجو در دانشکده داروسازی ملی دانشگاه مشغول تحصیل می باشند و 30 دانشجو نیز در بهمن ماه سالجاری در شعبه بین الملل پذیرش خواهند شد.

 

 

وی همچنین از افتتاح و اختصاص تجهیزات عالی در آزمایشگاه کنترل مواد غذایی در حوزه معاونت در چندماه گذشته خبرداد.

 

 

وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه داروسازان استان با دانشکده های داروسازی ارتباط قوی علمی، پژوهشی و آموزشی برقرار نمی کنند تاکید کرد: این مهم یک نیاز اساسی بوده چرا که قبل از ایجاد هر گونه  نتیجه ای اثرات مثبتی برای شخص داروساز خواهد داشت.

 

 

وی همچنین تصریح کرد: سال گذشته 10 مقاله از سوی معاونت غذا وداروی استان ارائه شد که 5 عدد  در ISI  و 5 عدد در مجلات علمی معتبر کشور به چاپ رسیده است.

 

 

دکتر میرمحمدی همچنین به حضور فعالتر مسئولان فنی  در داروخانه ها تاکید کرد.

 

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این مطلب که داروسازان نقش حیاتی در داروخانه را دارندعنوان داشت: بعضا مشاده می شود بحث تعامل داروساز و پزشک کمرنگ شده است و مشاوره ای که توسط داروساز باید انجام گردد به بیمار صورت نمی گیرد بنابراین داروسازان باید در این خصوص نیز نقش فعالتری ایفا نمایند و توضیحات لازم را به بیمار ارائه دهند.

 

 

این مقام مسئول در ادامه عرایضش با اشاره گیاهان دارویی خطاب به داروسازان گفت: جایگاه واقعی گیاهان دارویی با همت داروسازان مشخص می شود.

 

 

وی ضمن اشاره به تاسیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه متبوع گفت: گاها طرح هایی در این مرکز انجام شده ولی عملا استفاده ای از نتیجه آنها نشده است لذا باید تلاش کرد تا طرح های انجام شده به نتیجه برسد.

 

 

وی همچنین تاکید کرد: برخی داروهای گیاهی نیز در استان یزد وجود دارد که در حال فراموشی است لذا توصیه می شود اطلاعات لازم نیز بعضا راجع به اسم گیاه و خواص آن بررسی و جمع اوری گردد.

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا